Klasy, czego uczymy?

   

Klasa Ia i Ib

Anna Halotta (Ia) Marta Twardak (Ib)
W  klasie I dzieci rozpoczynają „podróż po świecie wielkim i pięknym”. Każdy dzień  zaczyna się  lekcją główną, której pierwsza, tzw.  rytmiczna część, jest szczególnie lubiana przez dzieci. Pierwszaki uczą  się w tym czasie wierszy, nowych piosenek, bawią się woreczkami, piłeczkami, grają na fletach. Na koniec tej części lekcji, siadając w kole, dzielą się z nauczycielem i kolegami swoimi przeżyciami z dnia poprzedniego.









 

   

 Klasa II

Dorota Wojtasik
W ósmym roku życia dzieci zaczynają dostrzegać jakości moralne, zadawać pytania związane z sumieniem. Odpowiedzi znajdują w bajkach o zwierzętach i legendach o świętych, które są materiałem narracyjnym w naszej klasie. Zwierzęta przedstawione w bajkach symbolizują chciwość, przebiegłość, pychę. Postacie świętych obrazują ludzi dążących do człowieczeństwa. Pojawiają się też legendy i bajki o siłach natury i roślinach...
 

Klasa III

Joanna Staszko
W klasie trzeciej okres swobodnej fantazji, która tak ciepło otulała dotąd dzieci, już dawno przeminął. Życie uczuciowe dziewięciolatka przechodzi wielką metamorfozę. Dziecko jakby na nowo odkrywa świat, który nie jest dla niego już tak piękny jak kiedyś. Postrzega teraz realistycznie, a nawet krytycznie swe najbliższe otoczenie.
 

Klasa IV

Agnieszka Urbańczyk
Przypadający na czwartą klasę okres „serca dzieciństwa” jest niezwykle zajmującym, a jednocześnie wymagającym czasem.
Zakończył się już etap bogatej, swobodnej, dziecięcej fantazji, zaś faza dojrzałości płciowej jeszcze się nie rozpoczęła.


Klasa V

Agata Wejtko
Każdy dzień w klasie piątej rozpoczyna się przywitaniem i sentencją poranną. Następnie dzieci recytują swoje wiersze ze świadectwa, które zostały dobrane w taki sposób, by  treść odzwierciedlała ich osobowość. Potem następuje  część rytmiczna, podczas której dzieci grają na fletach, dzwonkach, śpiewają, wykonują ćwiczenia rytmiczne oraz recytują teksty treściowo związane z daną epoką. Są to wiersze, poematy, fragmenty z  mitologii greckiej przerabianej podczas epoki języka polskiego oraz teksty związane z historią kultur starożytnych.


Klasa VI

Dominika Żabińska
Czas przypadający na szóstą klasę jest niezwykle intensywny i ciekawy.
 
Już na początku roku szkolnego okazuje się , że dzieci bardzo się zmieniły. W zasadzie przestały być dziećmi i stały się nastolatkami, straciły dawną harmonię, na wiele sytuacji reagują bardzo emocjonalnie, krytycznie oceniają świat. 
Oczekują od wychowawcy, by traktował ich inaczej, szukają w nim towarzysza i osobowości, badają jego poczucie humoru i testują na ile mogą przesunąć wcześniej wytyczone granice.