Poznaj nas :)


Agata Wejtko

Dzieci mówią o niej Dyrektorka Agatka. Ona sama, mimo, że urodziła dwoje dzieci, uważa, że posiada ich ponad setkę. Jej serce bije tam gdzie bije serce szkoły, na Pocztowej. Jedną z jej największych pasji są podróże, włóczęgi i spotkania z ludźmi. Kocha też gotować. Swoją pasję gotowania zrealizowała tworząc z siostrą restaurację wegetariańską. Jednak powołanie nauczycielskie zawołało ją w roku 2015, kiedy to, oprócz posiadanego formalnego wykształcenia na wydziale romanistyki, zdobyła także wykształcenie na Niezależnym Kierunku Pedagogiki zdobywając uprawnienia do nauczania w szkole waldorfskiej. Prowadzi szóstą klasę i wraz ze swymi ukochanymi uczniami poznaje świat, bo rozwój i nieustanne zdobywanie wiedzy to cel jej życia.

 

Agnieszka Kąkol

Nauczyciel-wychowawca  klasy I szkoły podstawowej; ponadto nauczyciel j. niemieckiego w kl. VII i I liceumUkończyła filologię germańską na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Studium Edukacji Niezależnej przy Uniwersytecie Warszawskim. Kocha pedagogikę waldorfską i od wielu lat  praca w szkole wypełnia jej większość dnia. Stara się jednak znaleźć czas na swoje inne pasje: teatr, koncerty muzyki klasycznej oraz galerie sztuki. Uwielbia być w podróży i poznawać nowe miejsca oraz kultury! Aby lepiej zrozumieć Amerykę Łacińską i jej mieszkańców, nauczyła się j. hiszpańskiego. Pasją podróżowania stara się zarazić swoich uczniów; organizuje dla nich wycieczki i wędrówki po górskich szlakach. Jak większość nauczycieli waldorfskich z przyjemnością robi na drutach i szydełku. Ukończyła dwuletni kurs „Prace ręczne w szkole waldorfskiej”.

Anna Barabasz

Jest wychowawczynią I klasy LO i prowadzi zajęcia z historii, WOS-u, etyki oraz filozofii. Absolwentka historii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz politologii i nauk społecznych Uniwersytetu Opolskiego. Zawodowo spełnia się łącząc pracę pedagogiczną z aktywnością w III sektorze – gdzie związana jest z Żywiecką Fundacją Rozwoju.  Członkini Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska oraz Inicjatywy Helsińskiej. Certyfikowana absolwentka kursu organizowanego przez Helsińską Fundację Praw Człowieka. Absolwentka Szkoły Inicjatyw Strażniczych Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska. Autorka kilkudziesięciu publikacji oraz badań terenowych z dziedziny socjologii, historii lokalnej oraz filozofii społecznej. Współtwórczyni filmów dokumentalnych z zakresu historii bliskiej. Organizatorka i kuratorka corocznej wystawy zbiorowej pt. „Pawilon Sztuki Kobiet”. Konsultantka i ekspertka przy projektach z zakresu socjologii lokalnej, miasta, tożsamości, rozwoju lokalnego, płci i rodziny. W ramach działań społecznych prowadzi cykl spotkań z historią oraz coroczną, lokalną edycję festiwalu WatchDocs. W 2009 roku uhonorowana Nagrodą Rektora ATH za aktywną działalność naukową, a w roku 2014 – Nagrodą Narodowego Instytutu Dziedzictwa dla organizatorów wydarzeń w ramach Europejskich Dni Dziedzictwa 2014 w woj. śląskim. Prywatnie matka Michała, miłośniczka literatury, francuskiego postmodernizmu i Bacha.


Adam Macudziński

Polonista z uprawnieniami do nauczania historii. Kwalifikacje nauczyciela waldorfskiego zdobył w latach 90. ubiegłego wieku, kończąc Podyplomowe Studium Edukacji Niezależnej przy Uniwersytecie Warszawskim. Trzeci nauczyciel klasowy w dziejach bielskiej szkoły waldorfskiej, po latach powrócił do swoich pedagogicznych źródeł. Lubi podróże i piesze wędrówki po górach.


Katarzyna Matuszek

W Liceum prowadzi zajęcia z matematyki. Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie na wydziale matematyki oraz studiów podyplomowych z muzyki i plastyki. W trakcie studiów z zakresu pedagogiki waldorfskiej. Ma uprawnienia do nauczania matematyki w klasach dwujęzycznych w języku angielskimKocha matematykę, śpiew,  zagadki logiczne, ludzi, nauczanie i świat. Od ćwierć wieku śpiewa w chórze i od 15 lat prowadzi chór szkolny przy Liceum Żeromskiego w Bielsku-Białej.


Katarzyna Białecka

Nauczyciel chemii. Absolwentka Wydziały Chemicznego Politechniki Łódzkiej. Po kilkunastu latach pracy w laboratorium chemicznym podjęła się prowadzenia zajęć pozalekcyjnych w "Klubie odkrywców" i tam odnalazła swoje powołanie nauczycielskie. Bardzo lubi się uczyć, kocha muzykę klasyczną. Gra na fortepianie. 


Agata Izydorek

Nauczyciel biologii. Absolwentka Akademii Rolniczej w Krakowie na  Katedrze Roślin Ozdobnych . Ukończyła także Międzywydziałowe Studium Pedagogiczne na AGH w Krakowie na kierunku Biologia oraz studia podyplomowe w ISP Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu, również  na kierunku Biologia. Doświadczenie specjalizacyjne zdobywała podczas wielomiesięcznego pobytu w Instytucie Agricole Horticole w Genech we Francji.
Jest miłośniczką gór i poezji śpiewanej.


Franciszek Gołębiewski

Mąż i ojciec zaangażowany. Urodzony w dużym mieście w centralnej Polsce (na południowy-wschód od Łomianek). Po wielu latach wspólnych z żoną poszukiwań odnalazł miejsce, w którym chce, a nie tylko musi mieszkać. Ukończył filozofię i geografię, dla których idealnym uzupełnieniem jest WOS i historia (bywało, że uczył wszystkich czterech). Stażem nauczycielskim dobija dekady, ale wciąż ma poczucie, że uczy się uczyć. Od małego zainteresowany kibicowaniem, a do czasów studenckich także praktykowaniem sportu. Wiele już odbył podróży (z żoną, a potem z żoną i córką), ale nigdy nie wyjechał poza granice Europy. Z tych wojaży wyrosła jego sympatia dla Słowian południowych, Madziarów i najbliższych geograficznie Słowaków. Niedawno odkrył, że jego ulubiony sposób spędzania weekendu z rodziną ma swoją nazwę: mikrowyprawy. Lokalność odkrywa także poprzez amatorskie, nieporadne, ale bez wątpienia zabawne próby przytupywania do melodii ludowych. Cechuje go skrajny pragmatyzm, niekiedy przysłaniający inne walory świata. Książki czyta, owszem, ale nie jest typem połykającym tytuły. W byciu nauczycielem najbardziej ceni spotkanie... liczne spotkania z ludźmi, z których każdy ma swój własny świat.


Agnieszka Midor

Jest wieloletnią nauczycielką szkoły walforfskiej – uczy języka angielskiego. Absolwentka filologii angielskiej w Wyższej Szkole Zarządzania, Marketingu i Języków Obcych w Katowicach. Znajomość języka angielskiego doskonaliła w trakcie kilkuletniego pobytu w Irlandii, gdzie uczęszczała również do The Barkley Language School, Naas, Co. Kildare. Po rozpoczęciu pracy w Szkole Waldorfskiej brała udział w wielu szkoleniach dla nauczycieli języka angielskiego organizowanych przez IAO Internationale Assoziation fur Waldorfpadagogik w Estonii, Łotwie, Niemczech i na Węgrzech. Uwielbia samochodowe podróże małe i duże, góry i muzykę.


Marta Twardak

Jest nauczycielką klasową i prowadzi klasę IIb. W Liceum prowadzi zajęcia muzyki i chóru. Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną w Bielsku-Białej w klasie fortepianu i altówki . Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego kierunek Wychowanie Muzyczne, Studium Edukacji Niezależnej przy Uniwersytecie Warszawskim. Absolwentka podyplomowych studiów w zakresie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz logopedii. Kocha muzykę - gra w orkiestrze kameralnej na altówce. Gra również na skrzypcach, fortepianie, flecie, gitarze. Nie wyobraża sobie życia bez muzyki, jazdy konnej i wycieczek górskich.


Karina Czernek

W Liceum prowadzi zajęcia artystyczne oraz arteterapię. Jest malarką z wykształceniem pedagogiczno-artystycznym. Ukończyła Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Cieszynie. Tytuł doktora w dziedzinie sztuk plastycznych otrzymała na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Jest w trakcie studiów podyplomowych na kierunku Arteterapia w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego w Przemyślu.

Jest autorką 20 wystaw indywidualnych, brała udział w 25 wystawach zbiorowych. Jest laureatką kilku nagród i wyróżnień na ogólnopolskich konkursach malarstwa. W 2015 roku otrzymała stypendium Miasta Bielska-Białej w dziedzinie kultury i sztuki. Zajmuje się malarstwem i tkactwem artystycznym, ilustruje książki dla dzieci.


Katarzyna Górna-Oremus

Lubi ludzi. Lubi z nimi rozmawiać i poznawać ich pasje. Magister teologii. Ukończyła Uniwersytet Papieski im. Jana Pawła II w Krakowie. Specjalizuje się w teologii pastoralnej oraz filozofii religii. Nauczycielka religii, etyki oraz filozofii. Studia doktoranckie z teologii w toku. Dziennikarz. Miłośniczka pieszych wędrówek po górach, skandynawskich sag, którymi tropem podąża, dobrej literatury, historii starożytnej i średniowiecznej.


Dominika Borowska-Stasica

Psycholog, trener umiejętności psychospołecznych, psychoterapeutka rodzinna. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach i Ośrodka Szkoleń Systemowych w Krakowie. Ukończyła kursy arteterapii i choreoterapii, obecnie doskonali umiejętności w Dolnośląskiej Szkole Psychoterapii Psychoanalitycznej. W wolnym czasie maluje mandale, szydełkuje i tańczy. Uwielbia się uczyć i czytać książki.


Robert Białek

Nauczyciel informatyki. Prywatnie tata i pasjonat technologii wspierającej rozwój naszej wolności. Profesjonalnie zajmuje się budową oprogramowania ułatwiającego prowadzenie firm. Absolwent Uniwersytetu Kopenhaskiego i Copenhagen Business School, doktor Informatyki. Zafascynowany filozofią, edukacją, rozwojem osobistym, sportem i naturą.


Izabela Rother-Lorek

Nauczycielka języka hiszpańskiego w I klasie liceum. Ukończyła filologię hiszpańską na Uniwersytecie Śląskim, Studium Animacji Kultury we Wrocławiu oraz Podyplomowe Studia Pedagogiczne na Akademii Techniczno–Humanistycznej. Prowadzi klub animacyjno–językowy, w którym poprzez zabawę uczy języka i kultury krajów hiszpańskojęzycznych oraz frankofońskich. Jej drugą pasją językową jest język francuski. Posiada Dyplom DELF Instytutu Alliance Française. W nauczaniu języków skupia się na aspekcie ludycznym i stara się wykorzystywać wszelkie formy zabawy i aktywizacji, które rozbudzają wyobraźnię, ciekawość i motywację do poznawania odmiennych języków i kultur. Nie boi się innowacyjnych metod nauczania i chętnie pogłębia swoją wiedzę uczestnicząc w nieszablonowych warsztatach językowych. Prywatnie spędza czas z rodziną na podróżach, górskich wędrówkach i długich rozmowach.


Marek Ogorzałek

Żeglarz, narciarz i nauczyciel wychowania fizycznego. Swoje pasje przelewa na dzieciaki i młodzież, z którą spotyka się na zajęciach w Szkole Waldorfskiej i warsztatach rozwojowych w Szkole Carvingu, którą prowadzi od 1998 roku. Z uporem i konsekwentnie namawia do wymyślania, działania i realizowania wszelkich powstających w głowach pomysłów ("Aby osiągnąć wspaniałe rzeczy musimy marzyć tak dobrze jak działać" - Anatole France). Ukończył AWF we Wrocławiu uzyskując tytuł Magistra Wychowania Fizycznego i Trenera Narciarstwa Alpejskiego. Dodatkowo jest Instruktorem Wykładowcą PZN, Instruktorem ISIA, IVSI, aktywnym Sternikiem Morskim i Młodszym Instruktorem Żeglarstwa.