Wycieczki szkolne

   

Wycieczki w szkole waldorfskiej to niezwykle ważny aspekt edukacji. Dzieci uczą się przez doświadczanie, a nic tak bardzo nie pomaga w poznawaniu świata jak wspólne przeżywanie przygód. Wycieczki często współgrają z epoką, którą w danym czasie zgłębiają.

Klasa I

To czas poznawania się, wzajemnej integracji, poznawanie otaczającej przyrody. Dzieci odbywają piesze wycieczki do lasu by poznać siebie, pobyć wspólnie w innej jakości jaką daje nam przyjazny, sąsiadujący las. Poznają wspólnie drzewa, wąchająkwiaty, budują szałasy, słuchają odgłosów lasu. To najpiękniejsza przygoda dla naszych młodych uczniów.





 

   

 Klasa II

Czas poznawania przyrody i sił natury nią rządzącymi. Dzieci wyruszają na szlak, na jednodniowe wycieczki w góry. Tam próbują swoich sił, rozpalają ogień, pieką swój posiłek na ogniu, bawią się w podchody.

 Klasa III

W klasie trzeciej okres swobodnej fantazji, która tak ciepło otulała dotąd dzieci, już dawno przeminął. Życie uczuciowe dziewięciolatka przechodzi wielką metamorfozę. Dziecko jakby na nowo odkrywa świat, który nie jest dla niego już tak piękny jak kiedyś. Postrzega teraz realistycznie, a nawet krytycznie swe najbliższe otoczenie.




Klasa IV

Na epoce geografii dzieci dowiadują się o siłach przyrody, o prawach natury. Odwiedzają stację meteorologiczną, gdzie na wlasne oczy mogą zobaczyć Podstawowy zestaw przyrządów jak wiatromierz, deszczomierze, termometry gruntowe, heliograf, itp. Dzieci mogą same dokonać pomiarów. To przygoda, która zadowoli każdego. Na geografii dzieci poznają swój region, dlatego też, zwiedzają swoje miasto rodzinne, włóczą się pomiędzy kamienicami, poznają historię miasta. Idą także na wycieczkę w okoliczne gory i łąki by wiedza o regionie była pełna.
 

Klasa V

Wiedza o miejscu zamieszkania się rozszerza. Klasa piąta to Polska. Wycieczka szkolna to wyprawa właśnie w Polskę, poznawanie różnych miast, regionów, osobliwości poszczególnych terenów. Klasa piąta to również czas starożytnej Grecji. Dzieci uczestniczą w międzyszkolnej olimpiadzie greckiej, gdzie spotykają się z innymi olimpijczykami, z innych szkół waldorfskich.

Klasa VI

Idziemy coraz dalej, rozszerzamy naszą wiedzę o miejscu, w którym żyjemy. To moment dalszych podróży, poznawania dalszych zakątków Polski, Europy. Dzieci jadą do innego kraju, poznając jego kulturę i specyfikę. Zalecana jest podróż do Rzymu, gdyż na epoce historii młodzież zgłębia wiedzę o starożytnym imperium rzymskim.
 

Galeria zdjęć: